TATRA v polovině Silk Way Rally 2017 na pódiu!

16.07.2017

Letošní Silk Way Rally aspiruje na zajímavější a podstatně tvrdší maratónskou soutěž než slavný Dakar. O to více těší fakt, že si tým TATRA BUGGYRA RACING jedoucí s podporou TATRA TRUCKS vede prozatím velmi dobře. V polovině Silk Way Rally 2017, kterou dělí den odpočinku v čínském Urumqi, je Martin Kolomý se speciálem TATRA PHOENIX G3 klasifikován na průběžném třetím místě v kategorii kamionů.

Jako jediný „ze zbytku světa" se tak prozatím dokázal, doslova, vklínit mezi jezdce profesionální „sborné komandy" - tým Kamaz Master.

Štěstí přeje připraveným

Vystoupení Martina Kolomého a jeho speciálu vyvinutého a postaveného v těsné spolupráci roudnické Buggyry a Technického úseku společnosti TATRA TRUCKS pod vedením místopředsedy představenstva a technického ředitele Ing. Radomíra Smolky má všechny znaky úspěšného profesionálního přístupu. Samozřejmostí je i potřebná dávka štěstí, která ovšem přeje obvykle jen těm dobře připraveným.

Hned první etapa, z Moskvy do Čeboksary, přinesla úspěch v podobě tatrováckého double na stupních vítězů. Martin Kolomý se speciálem TATRA PHOENIX G3 pobil kompletní konkurenci v podobě soutěžních speciálů KAMAZ, IVECO, RENAULT, MAZ a dalších a připsal si na své konto první etapové vítězství z euro-asijské soutěže. Radost všech fanoušků značky TATRA znásobil Aleš Loprais, který dosáhl se svým soukromě vyvíjeným speciálem základě původního vozu TATRA JAMAL (týmem pojmenovanou „Queen") druhé místo. Následující den se Kolomý opět rozjel ke skvělému výsledku. Z průběžně druhého místa v etapě do Ufy ho ale na sedmou pozici zatlačil problém s posilovačem spojky, který poškodila větev při průjezdu bahnem. Přesto, že Martin nemohl v těžkém rozbahněném terénu používat při řazení jednotlivých převodových stupňů spojku, ztratil pouze jedenáct minut a „spadl" jen na páté místo průběžné klasifikace. Podstatně větší technické problémy bohužel potkaly Aleše Lopraise, kterého zradila technika do té míry, že prakticky vypadl z bojů o solidní celkový výsledek. V soutěži však – i přes to, že několik etap vynechal – s velkou ztrátou pokračuje.

TATRA - v Rusku vítězná!

Třetí etapa, kterou se celý soutěžní cirkus dostal až na území Kazachstánu (Kostanaj), znamenala pro Martina Kolomého druhé místo za vítězným Bělorusem Šiarlejem Viazovičem (MAZ) a návrat do čela průběžné klasifikace.

V ruské části soutěže byl Martin Kolomý a TATRA PHOENIX G3 prakticky nejlepší. Na tomto místě je nutno dodat, že tím splnil jeden z několika zásadních cílů své účasti na Silk Way Rallye 2017. Dokonale představil značku TATRA jako vítěznou v přetěžké soutěžní zkoušce právě na území, na kterém má třetí nejstarší automobilka eminentní obchodní zájem. Právě tento záměr stál na počátku rozhodovacího procesu, zda společnost TATRA TRUCKS podpoří účast týmu TATRA BUGGYRA RACING na Silk Way Rally 2017. Z tohoto pohledu se kladné rozhodnutí ukázalo jako správné a efektivní. TATRA zkrátka v Rusku vítězí!

Druhé etapové vítězství

Čtvrtá etapa, s rychlostní zkouškou rozdělenou na dvě části, do hlavního města Kazachstánu, Astany, se stala opět kořistí Martina Kolomého a závodního speciálu TATRA. Druhé etapové vítězství upevnilo jeho vedoucí pozici v průběžné klasifikaci.

V páté etapě do kazašského města Semej však musel Martin Kolomý položit na oltář soutěže daň prvního muže v závodě v podobě zapadnutí do jednoho z močálů. Třicetiminutová ztráta znamenala deváté místo v cíli etapy a sestup na třetí místo průběžné klasifikace, kterou začali poznenáhla ovládat jezdci týmu Kamaz Master. Jen pro zajímavost – jediný z jezdců úzké špičky pořadí kategorie kamionů, který Kolomému pomohl z bahnité pasti, byl Artur Ardavičus jedoucí s vozem Iveco. I tato skutečnost ukazuje na vysokou míru rivality a konkurence, která na letošní Silk Way Rally hraje roli.

Šestá, poslední ryze kazašská etapa do města Urdzhar, Martinovi Kolomému opět sedla. Měřeným úsekem, dlouhým téměř čtyři sta kilometrů, doslova proletěl. Jediný, na koho v cíli nestačil, byl Rus Eduard Nikolajev. Druhé místo sice neznamenalo posun v průběžné klasifikaci, ale i tak Kolomý stáhl o několik minut nevelkou ztrátu na dva Kamazy před sebou.

Rozbíječka a první písek

Sedmá etapa s cílovým místem v Číně v Karamay se zapsala do historie soutěže jako výsostná „rozbíječka", která si nezadala mnoho s trialovými úseky zcela jiných mistrovství soutěžních kamionů. Přesto, že Martin ztratil pouhé dva a půl minuty na vítěze, bylo z toho „jen" páté místo za blokem čtyř Kamazů. Tato ztráta ovšem neměla zásadní vliv na průběžnou klasifikaci.

Osmá etapa do města Urumqi nabídla účastníkům konečně to, na co všichni čekali – písečné duny. A opět to byl pouze Martin Kolomý s Tatrou, kdo se dokázal vlomit do čtyřbloku ruských bohatýrů s Kamazy. Tentokrát z toho bylo třetí místo v etapě a stále vynikající třetí místo v průběžné klasifikaci.
„Jsme v půlce, která byla velmi drsná, což je vidět na torzu startovního pole. Teď však začne ta část, kvůli, které tu hlavně jsme – duny. Takže si v neděli pokusím odpočinout, zahojit rány na Phoenixu a letět dál," shrnul Martin první část Hedvábné stezky 2017, která měla na programu v neděli volný den a v pondělí znovu odstartovala devátou etapou do druhé poloviny soutěžního maratonu.

Držíme palce!

I po pěti a půl tisících kilometrech předvádí Martin Kolomý se závodním speciálem TATRA PHOENIX G3 skvělý výkon. Technika drží a my držíme palce do dalších etap, teď již výsostně čínského dobrodružství. Dobrá práce Martine, TATRA patří mezi nejlepší!