TATRA PHOENIX překonala tisícovku

23.01.2017

Klíčová obchodní řada těžkých nákladních vozidel TATRA PHOENIX zaznamenala v právě uplynulém roce řadu významných událostí. Jednou z nich bylo dosažení hranice tisíce vyrobených kusů.

Obchodní řada vozidel TATRA PHOENIX obohatila nabídku naší automobilky v roce 2011. Kombinace časem dokonale prověřeného a průběžně konstrukčně cizelovaného podvozku tzv. tatrovácké koncepce, kabiny DAF a nakupovaných konstrukčních skupin zahraniční provenience znamenala výrazné obohacení zákaznicky orientované strategie výroby automobilky TATRA.

Evropské uznání

Význam sériové výroby vozidel TATRA PHOENIX podtrhla v celosvětovém měřítku účast automobilky na kandidátní listině prestižní ankety International Truck of the Year 2012. Dvacet pět zástupců nejvýznamnějších evropských tiskových periodik a segmentu nákladních vozidel s celkovým nákladem převyšujícím 600 000 kopií časopisů vycházejících měsíčně ve dvaceti pěti zemích Evropy rozhodlo o udělení titulu „Nejlepší plněpohonné vozidlo roku 2012“ pro Tatru Phoenix.

Vůbec poprvé v historii automobilového průmyslu se tak stalo, že se na listinu kandidátů a na pomyslné stupně vítězů tradiční, vysoce prestižní, ankety „Truck of the Year“ prosadil výrobce z bývalých států tzv. východní Evropy.

Nejmodernější varianta

V roce 2014 byla představena modernizovaná obchodní řada vozidel TATRA PHOENIX EURO 6. Stalo se tak v souvislosti se začátkem platnosti legislativních opatření týkajících se emisí škodlivých zplodin ve výfukových plynech vznětových motorů těžkých nákladních vozidel známých pod souhrnným označením Euro VI..

V té době již byla vozidla pevně uchycena na trzích, jak pro značku TATRA tradičních, tak i zcela nových či tzv. obnovených. Významnými mezníky se staly první dodávky vozidel TATRA PHOENIX do západních či severských států starého kontinentu.

Od samotného počátku náběhu vozidel obchodní řady TATRA PHOENIX automobilka diverzifikovala nabídku svých těžkých nákladních vozidel do několika vybraných segmentů odpovídajících typickému provozu a používání vozidel.

TATRA PHOENIX tak nalezla spokojené zákazníky v segmentech stavebnictví, těžařství, lesnictví, zemědělství, komunálních služeb, ale i hasičské techniky a speciálních vozidel. V každém jednotlivém segmentu jsou vozidla TATRA PHOENIX vybavena a osazena takovými konstrukčními skupinami a prvky, které dovolují optimálně vyhovět náročným požadavkům zákazníků.

TATRA PHOENIX 1000.

Po pěti letech sériové výroby vozidel obchodní řady TATRA PHOENIX zaznamenala značka TATRA produkci a prodej vozidla PHOENIX s výrobním číslem 1000.

Stal se jím model TATRA 158-8P6R33/341 6x6 PHOENIX s výrobním číslem (VIN): TNU8P6R336K001000. Třínápravové vozidlo s rozvorem 3340 mm (1320 mm) s motorem PACCAR MX-13 (340 kW) je osazeno manuálně ovládanou převodovkou ZF 16S2570, lehkým kombinovaným odpružením KING FRAME (11,5 t) na zadních nápravách a samozřejmě pneumatickým odpružením přední nápravy. Po zástavbě třístranné sklopné korby u autorizovaného dealera PARMA Servis bude vozidlo předáno zákazníkovi. Z této události vám přineseme i reportáž. .

Vozidla stěžejní obchodní řady TATRA PHOENIX zahrnují modely stavěné na podvozcích typové řady I (TŘ-I) s výhradně pneumatickým odpružením přední nápravy (předních náprav) a novou generací systému řízení. Typickým znakem je unifikované provedení různých typů přídavných (sestupných) převodových skříní TATRA vyhovujících zástavbě hlavních převodových skříní TATRA, ZF a Allison v provedení manuálního řazení, automatizovaného či zcela automatického.

K dispozici jsou modelová provedení vozidel od stavebních, přes nosiče různých specializovaných nástaveb, lesovozy, zemědělské traktory, vozidla pro údržbu silnic a jiné komunální služby, pracovní stroje až třeba po vozidla integrovaného záchranného systému. Podvozky jsou v provedení 4x4, 6x6, 8x8 včetně verze s jednou přední a třemi zadními nápravami, 10x8 či 10x10. Zcela samostatnou kapitolou jsou modely homologované dle platné legislativy jako „zemědělský traktor“ využívající automatických převodovek Allison a řízení různého počtu náprav včetně zadních systémem VSE.