Pro automobilový trh v Chile

14.07.2017

Ve spolupráci s naší partnerskou společností HTH Global Mining S.A. jsme připravili první tři vozidla obchodní řady TATRA FORCE v provedení podvozku 4x4 s oběma nápravami řiditelnými.
Nové obchodní teritorium je v Chile pokryto prozatím třemi spolupracujícími organizacemi působícími v pozici prodejců a poskytovatelů servisního zázemí pro naše vozidla TATRA.

Důležitou prodejní a servisní společností vozidel TATRA a také solidním hráčem na poli prodeje vozidel vhodných pro práci v dolech, osvětlovací techniky a bezpečnostních zařízení pro práci v důlních dílech je chilská firma HTH Global Mining S.A. Jedním z výsledků dlouhodobého zájmu společnosti o naše výrobky je současná objednávka a dodávka tří tzv. civilních rámových podvozků TATRA FORCE 4x4.1R určených pro montáž účelových nástaveb s následným provozem v horských oblastech. V Chile působí v rámci prodeje a poskytování servisu vozů TATRA ještě další dvě společnosti: COS-Brokers Ltda. a EXCELENCE SpA. První je zaměřena více-méně na vozidla obchodní řady TATRA PHOENIX, druhá potom na naše hasičské speciály.

Těžké provozní podmínky

Vozidla TATRA FORCE 815-7T5R21.42A 4x4.1R budou provozována ve specifických podmínkách horských a vysokohorských silnic, přirozeného terénu i těžebních děl. Těžební oblasti jsou charakterizované úzkými nezpevněnými komunikacemi s otvory (tunelového typu) s rozměry (4x4 m), svahy v hodnotách 35 % až 45 %, blátivými či skalnatými úseky, nebezpečnými ostrými zatáčkami. Teploty kolísají v rozsahu -5 0C až 45 0C. Vozidla se budou při rychlostech 5 km/h až 45 km/h pohybovat v nadmořských výškách 3000 m.n.m. až 4200 m.n.m. Denní kilometrový proběh je počítán v hodnotách cca 170 km, z čehož polovina bude probíhat při plném využití užitečné hmotnosti.

Tatrovácká technika

Vozidla jsou odvozena z hasičského speciálu T 815-7T5R21.371 s tím, že k hlavním konstrukčním rozdílům patří zadní řízená náprava systémem VSE, použití kolových redukcí, dvoudveřová, krátká, kabina s integrovanými systémy ROPS/FOPS, bubnové brzdy a rozvor náprav 4182 mm.
Celková hmotnost vozidla dosahuje 18 t (9t + 9t). K pohonu slouží osvědčený vzduchem přímo chlazený motor TATRA T3D-928-21 emisní specifikace Euro V, s maximálním výkonem 280 kW a maximem točivého momentu na hranici 1800 Nm. Technické a výkonové hodnoty motoru zprostředkovává na kola obou hnaných náprav mechanická převodovka TATRA 10TS180 (systém řazení TATRA-NORGREN), přídavná převodovka TATRA 2,30 TRK 1,1/1,8 a převodové redukce v nábojích kol. Pohon kol obou náprav je stálý (dělič momentu). Odpružení obou náprav je pneumatické, doplněné zkrutnými stabilizátory.