Odstartoval DAKAR 2017!

02.01.2017

Třicátý devátý ročník nejprestižnější soutěže světa, Rallye Dakar 2017, odstartoval v paraguayském Asunciónu. V rallye reprezentují naši značku TATRA tři ostré soutěžní vozy.

TATRA Buggyra Racing Team vyrazil na trať jihoamerického Dakaru se dvěma soutěžními speciály TATRA PHOENIX, kterým tvoří zázemí tři vozidla stejné obchodní řady včetně varianty vozu s motorem Euro VI.

Tým s tovární podporou tak představuje soutěžní a doprovodné inkarnace těžkých nákladních vozidel klíčové obchodní řady TATRA PHOENIX, která sbírají po celém světě jeden zákaznický úspěch za druhým. Symbolizují novou tatrováckou dobu a jsou nejlepším důkazem vysoké míry konkurenceschopnosti „tatrovácké koncepce nákladního automobilu“.

Tři ostré, soutěžní

Se speciálem TATRA PHOENIX G2 se startovním číslem 503, který se úspěšně představil již v uplynulém ročníku slavné soutěže, jede posádka Aleš Loprais, Jiří Štross a Jan Tománek.

Se zcela novým soutěžním „nářádím“ TATRA PHOENIX G3 se startovním číslem 508 jede Martin Kolomý, jehož na sedadlech spolujezdců doplňuje osvědčená bratrská dvojice René a David Kiliánové.

Třetím ostrým vozem TATRA je JAMAL BDP s červenými doplňky týmu Bonver Dakar Project. Vůz se startovním číslem 538 je vybaven ručním ovládáním. Za jeho volantem sedí Andorský jezdec Albert Llovera, který jako první paraplegik v historii absolvoval úspěšně celou rallye Dakar 2016. Na místě navigátora je Belgičan Charly Gotlib a jako mechanik jede Ing. Jaromír Martinec, zkušený dakarský harcovník původem ze Zábřehu na Moravě.

Paraguay, Bolívie, Argentina

Trasa třicátého devátého ročníku vede třemi státy, přičemž Paraguay je 29. zemí v historii soutěže Dakar, do níž celý cirkus zavítal. Soutěžící budou muset překonat na devět tisíc kilometrů, z nichž dobrá polovina vede po trasách, které ještě ani jednou soutěžně neprojížděli.

Z hlavního města Paraguaye, Asunciónu, soutěžící zamíří do Bolívie, kde je naplánováno pět těžkých etap. Podél jezera Titicaca se soutěž přesune do hlavního města La Paz v nadmořské výšce 4000 m n.m., kde bude volný den. Druhý týden povede trasa soutěže do Argentiny, kde v Buenos Aires celý závod končí.

30. a 31. 12. 2016 administrativní přejímky v Asunciónu
1. ledna 2017 slavnostní start
2. ledna 2017 první ostrá etapa
8. ledna 2017 volný den v La Paz (Bolívie)
14. ledna 2017 cíl v Buenos Aires (Argentina)

Jednotlivé etapy – celková délka (rychlostní test)

2.1. 2017 Asunción-Resistencia, 454 km (39 km)
3.1. 2017 Resistencia-San Miguel deTucumán, 812 km (284 km)
4.1. 2017 San Miguel deTucumán-San Salvador de Jujuy, 757 km (199 km)
5.1. 2017 San Salvador de Jujuy-Tupiza, 521 km (41 km)
6.1. 2017 Tupiza-Oruro, 683 km (438 km)
7.1. 2017 Oruro-La Paz, 772 km (513 km)

8.1.2017: La Paz REST DAY

9.1.2017 La Paz-Uyuni, 622 km (322 km)
10.1.2017 Uyuni-Salta, 892 km (492 km)
11.1.2017 Salta-Chilecito, 977 km (406 km)
12.1.2017 Chilecito-San Juan, 751 km (449 km)
13.1.2017 San Juan-Río Cuarto, 754 km (288 km)
14.1.2017 Río Cuarto-Buenos Aires, 786 km (64 km)


Průběžné výsledky Aleše Lopraise, Martina Kolomého a Alberta Llovery můžete sledovat na www.dakar.com nebo na stránkách týmů www.buggyra.comwww.bonverdakarproject.com.

Všem fanouškům Rallye DAKAR zároveň připomínáme, že na oficiálním T-Shopu (http://tatra.aba-reklama.cz) je k dispozici druhé, doplněné vydání knihy TATRA v hlavní roli, která mapuje 30letou historii závodních speciálů i doprovodné techniky na jedné z nejnáročnějších rallye světa.