Úvod O společnosti Tisk a média Novinky a články Další speciální využití vozidla TATRA PHOENIX
Další speciální využití vozidla TATRA PHOENIX
30.05.2013
Flexibilní využití jedinečného tatrováckého podvozku potvrzuje svým dalším projektem společnost POLYOS, spol. s r.o., která pro svého německého zákazníka připravila nový podvozek TATRA s nástavbou určenou pro přesazování stromů.
Prohlédnout fotky
Tento podvozek vychází z nové modelové řady TATRA PHOENIX, ve srovnání se standardní sériovou verzí se ale v mnohých technických oblastech liší. „Jedná se o první čtyřosý bezrámový podvozek TATRA PHOENIX,“ upřesňuje Milan Hrubý sen., hlavní konstruktér společnosti POLYOS, spol. s r.o. „Hlavní rám podvozku je ukončený za sestupnou převodovkou, kde je napojený na rám nástavby. Na zadních nápravách jsou použité tzv. široké nápravy, které jsou odpružené listovými pružinami.“
Speciální nástavba, která je na podvozku vozidla TATRA PHOENIX posazená, je demontována a upravována z původního podvozku vozidla TATRA TERRN°1. Tato nástavba uživateli umožňuje přesadit strom i s kořeny, tzn. převézt jej v transportní poloze a nasadit na novém místě určeném klientem.
Maximální komfort řidiče je zaručen střední kabinou s lůžkem. Standardní výbava vozidla zahrnuje multifunkční volant, tempomat, autorádio a klimatizaci. Na přání je vozidlo vybaveno nezávislým topením WEBASTO, přídavnými sdruženými světlomety umístěnými v nárazníku a hlavními xenonovými světlomety. Poháněcí jednotka vozidla je tvořená šestnáctistupňovou manuální převodovkou ZF a trhem ověřeným kapalinou chlazeným motorem PACCAR MX340 o výkonu 340 kW, který plní emisní normy a limity EURO V. „Tento motor byl kromě osvědčeného tatrováckého podvozku jedním z hlavních požadavků zákazníka, a to z důvodu stále se zpřísňujících legislativních omezení v západoevropských zemích, ve kterých zákazník tato vozidla používá,“ vysvětluje Vojtěch Svoboda, jednatel společnosti POLYOS, spol. s r.o. „Vzhledem k tomu, že od 1. ledna 2014 budou muset nákladní vozidla kategorie N3 plnit emisní normy a limity EURO VI, je to z našeho pohledu správný krok, protože veškerá nová vozidla s motorem EURO VI budou dle dostupných údajů a předpokladů dražší přibližně o 10 000 až 15 000 EUR, než vozidla s motorem EURO V. Zákazníkům, kteří zvažují koupi nákladního vozidla TATRA nebo kterékoliv jiné značky, se tak vyplatí koupit vozidlo letos.“
Důvěra ve značku TATRA
Společnost POLYOS, spol. s r.o., která pro tohoto významného německého zákazníka připravila již třetí vozidlo TATRA, a jejíž primární podnikatelskou činností jsou speciální úpravy a přestavby vozidel TATRA, už více než 15 let úzce spolupracuje s kopřivnickou automobilkou, kterou v březnové dražbě koupili noví, ryze čeští majitelé. Stejně jako zástupci společnosti TATRA TRUCKS a.s., i zástupci společnosti POLYOS, spol. s r.o. věří, že tato změna přispěje k lepším a úspěšnějším zítřkům této slavné kopřivnické automobilky.