Úvod O společnosti Tisk a média Novinky a články Dakar 2021 – partnerství Buggyra Racing a firem holdingu Czechoslovak Group přineslo dobré výsledky
Dakar 2021 – partnerství Buggyra Racing a firem holdingu Czechoslovak Group přineslo dobré výsledky
29.01.2021
Skončila prestižní dálková soutěž Rally Dakar ročník 2021. V početném startovním poli se rozhodně neztratily stroje, které na sobě nesly loga a názvy firem holdingu Czechoslovak Group. Konkrétně šlo o týmy TATRA Buggyra Racing, který vyslal do bojů o pověstné beduíny dva kamiony TATRA PHOENIX, a Buggyra Racing, v jehož barvách do dun a náročného terénu vyrazily lehké buginy Can-Am.
Prohlédnout fotky
Soutěžní tatrovky posádek Ignacio Casale – Alvaro Leon – David Hoffmann a Martin Šoltys – David Schovánek – Tom Ikola dovezly jména společností TATRA TRUCKS, Eldis, Excalibur Army a Slovak Training Academy, jež jsou letitými generálními partnery závodního týmu Buggyra Racing, až do cíle v Džiddě, stejně jako buginy posádek Josef Macháček – Pavel Vyskočil a Tomáš Enge – Vlastimil Tošenovský. Další ročník Rally Dakar tak potvrdil velký přínos partnerství společností holdingu Czechoslovak Group a roudnického závodního týmu. Neztratil se ani matador dálkových soutěží Tomáš Tomeček, který se svou Tatrou T815 a posádkou Philipp Rettig a Ladislav Lála na letošním Dakaru zastával poněkud netradiční roli rychlé asistence.
Při své premiéře za volantem závodního kamionu se chilský závodník a několikanásobný vítěz Dakaru Ignacio Casale umístil na velmi dobrém 9. místě. Umístění v top 10 věnoval mému otci, se kterým před dvanácti lety poprvé startoval na Dakaru, a to právě v kamionu jako navigátor. Casale poté absolvoval dakarskou rallye několikrát jako jezdec na motorce i na čtyřkolce, v kategorii čtyřkolek dokonce třikrát zvítězil. Start za volantem kamionu však byl vždy jeho sen. Ten si letos vyplnil a po skončení závodu vyjádřil naději, že může v budoucnu dosáhnout i na umístění na stupních vítězů, protože se v tatrovce cítí velmi dobře a protože jde o spolehlivý a výkonný vůz.
Martin Šoltys se svou posádkou dokončil letošní ročník nejnáročnějšího motoristického závodu na světě na 10. místě, což je zatím nejlepší výsledek ze čtyř jeho startů. Šoltys také letos poprvé jel s tatrovkou, která disponovala automatickou převodovkou. Byla to změna oproti dřívějšku, ale Martin Šoltys by se k manuálu, se kterým jel Ignacio Casale, podle svých slov již nevracel, protože jde o technologický posun, který přispívá k lepším časům na rychlostních zkouškách. Celkově byl s umístěním spokojen, výkony i spolehlivost Tatry Phoenix s automatem jsou příslibem do dalších ročníků.
Co se týče širší kategorie lehkých bugin, dojela posádka Josef Macháček – Pavel Vyskočil na velmi dobrém 12. místě, ovšem v kategorii prototypových lehkých bugin obsadila 1. místo a získala onoho pověstného beduína. Josef Macháček tak na dakarské rallye získal již svůj šestý triumf, čímž vyrovnal legendárního Karla Lopraise. Je také navíc jedním z mála jezdců, kteří Rally Dakar vyhráli ve více kategoriích, konkrétně na čtyřkolce a v bugině. Tomáš Enge letos na Dakaru debutoval, jeho spolujezdec Vlastimil Tošenovský absolvoval dakarskou rallye poprvé loni právě po boku Josefa Macháčka. Jejich letošní 10. místo v kategorii prototypových lehkých bugin je tedy výborný výsledek, rovněž 34. místo v širší kategorii lehkých bugin je vzhledem k počátečním technickým potížím velmi dobrý výsledek.
Po dlouhých letech se na startu Rally Dakar objevil i Tomáš Tomeček se svou originální Tatrou T815. Tomáš Tomeček je poslední desetiletí věrný soutěži Africa Eco Race, která je duchovním pokračovatelem původní africké rallye končící u Růžového jezera v senegalském hlavním městě Dakar, na níž reprezentuje tým Promet Group/Czechoslovak Group. Letos byla Africa Eco Race zrušena, a tak Tomáš Tomeček přijal nabídku, aby Rallye Dakar v Saúdské Arábii absolvoval jako rychlá asistence týmu South Racing. Tomáš Tomeček je zvyklý poslední roky sedět při ostrých soutěžích v kabině své tatrovky sám, ale pro novou roli do svého vozu přibral svého dlouholetého kolegu Ladislava Lálu a také navigátora Philippa Rettiga. I přestože posádka nejela primárně na umístění a měla tatrovku naloženou náhradními díly a technickým vybavením, do cíle v Džiddě dorazila na 16. místě a vyhrála kategorii rychlých asistenčních kamionů.