Úvod O společnosti Tisk a média Novinky a články Africa Eco Race 2017 – odstartováno!
Africa Eco Race 2017 – odstartováno!
02.01.2017
Devátý ročník euro-africké soutěže ve stopách a stylu zakladatele slavné rallye Dakar, Thierryho Sabina, právě „vypustil“ závodníky do ostrých etap.
Prohlédnout fotky
Tradičním želízkem značky TATRA v africkém ohni je Ing. Tomáš Tomeček, trojnásobný vítěz Africa Eco Race (AER). Letos se však na tratích soutěže objevuje ještě další ostrá TATRA.
Od svého návratu do severozápadní Afriky dosáhl Ing. Tomáš Tomeček v soutěži Africa Eco Race třikrát na vítězství, dvakrát byl druhý a jednou třetí. To je vzácně vyrovnaná bilance, která je kromě jezdce, posádky a celého týmu také zásluhou spolehlivého stroje, ostré soutěžní T 815.
Nespornou zajímavostí je fakt, že Tomečkova TATRA využívá důsledně celý hnací trakt vycházející z dlouhodobě odzkoušených a vysoce kvalitních komponentů TATRA. Soutěžní osmsetpatnáctka se startovním číslem 401 týmu Promet/Czechoslovak Group posádky Ing. Tomáš Tomeček, Ladislav Lála tak reprezentuje původní originální konstrukci vozidel TATRA včetně vzduchem přímo chlazeného motoru a vlastní převodovky.
Těžká nákladní vozidla obchodní řady T 815, dnes známá pod označením TATRA TERRN01, byla dlouhá desetiletí hlavním výrobním proudem naší automobilky. Během nich se T 815 stala zdaleka nejúspěšnějším modelem nákladního vozidla, či dokonce vozidla bez rozlišení kategorie, vyráběným pod značkou TATRA.
Životaschopnost a míru konkurenceschopnosti originální konstrukce a koncepce TATRA TERRN01 dokládá fakt, že vozy této obchodní řady jsou stále součástí komplexní nabídky naší automobilky.
Vybrané modely, třeba hasičský a záchranný speciál R55, využívají nejmodernější technologie a konstrukčních řešení TATRA, jako je například systém kotoučových brzd.
V roce 2017, v rámci oslav 120. výročí zahájení stavby prvního kopřivnického vozu se spalovacím motorem, projde obchodní řada TERRN01 významnou modernizací a představí své pokračovatele - vozy označené jako TATRA TERRA.
Druhým ostrým soutěžním vozem TATRA na trati AER 2017 je TATRA JAMAL BDP. Posádka Jaroslava Valtra, který nám udělal tolik radosti loni s vozem TATRA PHOENIX G2 na rallye Dakar 2016, se pustila v rámci týmu Bonver Dakar Project premiérově do nástrah afrických terénů.
Sedmačtyřicetiletého Jaroslava Valtra doplňují v kabině kapotového speciálu navigátor Rostislav Plný a palubní mechanik Filip Škrobánek.
Francie, Maroko, Mauretánie, Senegal
Šest a půl tisíce kilometrů africkými státy v duchu zakladatele dakarského dobrodružství Thierryho Sabina. Start v Monaku, pět etap v Maroku, šest etap v Mauretánii a závěrečná etapa v Senegalu. Cíl u růžového jezera. Africké dobrodružství hodné tradicionalistů, jimž záleží na originalitě podniku.
29. a 30. 12. 2016 administrativní přejímky v Monaku
31. 12. 2016 slavnostní start - Monako
2. ledna 2017 - první ostrá etapa v Maroku
7. ledna 2017 - volný den v Dakhla
14. ledna 2017 - cíl v Dakaru (Senegal)
Jednotlivé etapy, celková délka (rychlostní test)
2. 1. 2017 Nador - Domaine Moulay, 610,43 km
(85,89 km)
3. 1. 2017 Domaine Moulay – Tagounite, 393,1 km (369,94 km)
4. 1. 2017 Tagounite – Assa, 525,35 km (433,07 km)
5. 1. 2017 Assa – Remz El Quebir, 409,22 km (409,22 km)
6. 1. 2017 Remz El Quebir – Dakhla, 696,31 km (456,67 km)
7. 1. 2017 Dakhla - Rest day
8. 1. 2017 Dakhla – Tiwilit, 744,42 km (172,54 km)
9. 1. 2017 Tiwilit – Tiwilit, 439,54 km (414,27 km)
10.1. 2017 Tiwilit – Azougui, 453,69 km (425,44 km)
11. 1. 2017 Azougui – Akjoujt, 464,35 km (390,96 km)
12. 1. 2017 Akjoujt – Akjoujt, 482.31 km (423,65 km)
13. 1. 2017 Akjoujt – Saint Louis, 546,53 km (208,02 km)
14. 1. 2017 Saint Louis – Dakar, 291,97 km (21,93 km)
Osudy Tomáše Tomečka a Jaroslava Valtra můžete sledovat on-line na http://www.africarace-live.com/fr/ či stránkách TOM RACING týmu www.tomastomecek.cz a BDP www.bonverdakarproject.com.
Všem fanouškům Rallye DAKAR zároveň připomínáme, že na oficiálním T-Shopu (http://tatra.aba-reklama.cz) je k dispozici druhé, doplněné vydání knihy TATRA v hlavní roli, která mapuje 30letou historii závodních speciálů i doprovodné techniky na jedné z nejnáročnějších rallye světa.